CASE - MØDET SOM BRANDING

Socialdemokratiet - Kongres

Socialdemokratiet afholder en årlig kongres, der dækkes intensivt af pressen. Partiets branding er derfor en vigtig del af kongressen.

Til denne kongres ville partiformanden signalere en omstillingsproces i partiet og introducere en ny profil, der samtidigt var tro mod partiets lange historie.

Derfor designede Get Visual et nyt sceneudtryk, hvor især en ny talerstol var et udtalt ønske fra formanden.

NY TALERSTOL MED BRANDING AF SOCIALDEMOKRATIET

socdem-konf-2018-003

De væsentlige elementer i scenefornyelsen er ny panelbordsfront og talerstol. Begge elementer er udført i egetræ – et materiale, som rækker mere end 1.000 år tilbage i Danmarkshistorien, og som gennem tiderne har haft stor indflydelse på dansk design og håndværkstraditioner.

Talerstolen udgjorde et væsentligt visuelt element i scenografien, og blev designet af Get Visual med referencer til det store A og Socialdemokratiets visuelle identitet.

Materialevalget understøtter således Socialdemokratiets selvforståelse med hensyn til kvalitet, historie og forandring i det danske samfund.

SCENOGRAFI DER UNDERSTØTTER BUDSKABER

Som en hyldest til Socialdemokratiets grundtanker, har ”frihed, lighed og fællesskab” en fremtrædende placering på både scenepodie og talerstol. Lange linjer symboliserer de tre dyder, ligesom partiets symbol ”rosen” indgår som en del af ornamenteringen.

socdem-konf-2018-001

Fronten af panelbordet er af egetræ, en træsort, der emmer af dansk historie

Design af scenografi har fokus på langtidsholdbare løsninger, der kan genbruges.

Yderligere er der hentet inspiration i partibogstavet. ”A-ets” geometri går igen mange steder i designet således, at de fleste linjer har reference til det store ”A”.

Når Get Visual designer og producerer scenografi til kunderne, arbejder vi på langtidsholdbare løsninger, der kan genbruges. Det er altid med respekt for og med udgangspunkt i kundens visuelle identitet og deres designmanual – også selvom der ofte bliver brugt materialer, som ikke er beskrevet i manualen.

BRUG FOR INSPIRATION TIL BRANDING AF VIRKSOMHEDEN GENNEM MØDER?

Vi giver gerne flere eksempler på, hvordan en scenografi kan gøre noget særligt for dit møde – uanset størrelsen. Jo tidligere vi er med i processen, jo bedre kan vi inspirere til en løsning, der passer præcis til din virksomheds profil.

Kontakt Get Visual i Aarhus eller København

Ring eller skriv, du vælger selv:

Måske er der en Get Visual-medarbejder, du allerede kender.